Vanliga frågor & Svar om Bröllop i Stadshuset

Bröllopsfotograf i Stockholm Stadshus

Vi får många frågor om hur det är att gifta sig i Stockholms Stadshus och hur det är att jobba med oss. Kanske har du också funderingar och känner att du vill ha lite mer på fötterna innan du skickar kärleksbrev till oss. Då är detta inlägget för dig. Här har vi samlat några av de vanligaste frågorna vi får och svarat efter bästa förmåga. Om ni har några andra frågor så hoppas vi att ni vågar skicka iväg ett litet mail och presentera er så ska vi göra vårt bästa för att svara.

Leta upp frågan du vill veta svaret på och klicka på + tecknet för att se svaret!

+ Vad får vi inte glömma

legitimation och varandra

+ Hur lång tid tar det

Vi bokar alltid våra brudpar i 90 minuter, men det tar ibland kortare tid och ibland längre. Har ni ett hemligt bröllop så kan ni räkna med kortare tid och är det hela tjocka familjen så drar vi ibland över. Själva vigseln tar ca 5 minuter.

+ Vem väljer fotograf åt oss?

Om ni är dödskär i någon av oss - berätta gärna det, men vi bokar alltid utifrån hur vårt schema ser ut just då. Vi lovar, vi är nästintill kloner av varandra (förutom att Cizzi är lång och Linda är två äpplen hög)

+ Vad gör vi om det regnar

Vi kan Stockholm Stadshus utan och innan och har planer för alla väder. När ni är i våra händer så kan ni vara lugna. Vi har stenkoll!

+ Vi är en familj som gifter oss i hemlighet!

Jätteskoj! Vi älskar familjebröllop! Tänk på att om ni har lite mindre barn så ta med filt och avledande manövrar (iPads?) då vi kan behöva sätta de åt sidan medans brudparet får kramas lite själva.

+ Har vi möjlighet att delbetala?

Ja absolut! Vi samarbetar med Sveriges bästa finansieringsföretag - PayEx. Delbetalningen är räntefri men inkluderar en uppstartsavgift om 145 kronor samt en aviavgift på 29 kronor. Ni betalar av i er takt i upp till 20 månader.

+ Var ses vi och när

Vi möts under trädet på borggården - det finns bara ett. Klockslag beror på om vi skall fotografera er innan eller efter er vigsel. Detta kommer vi överens om innan och vi kommer komma med rekommendationer om du känner dig osäker på vad som blir bäst.

+ Ärligt, vi gillar inte kameror!

Om vi fick pengar för varje gång någon säger något av följande:

  • Jag blir inte bra framför kameran
  • Jag blinkar konstigt
  • Vad ska jag göra av mina händer

så skulle vi leva lyxliv på Aruba nu... Vi förstår. Att "fotograferas" är obekvämt. Därför sysslar inte vi med sånt. Vi umgås bara. Pratar lite. Kanske får ni feeling och vill kramas. Sånt har hänt. Vi lovar - ni är inte annorlunda än andra, och vi kommer fånga er precis som ni är. Underbara!

+ Hur många gäster kan vi ha under vigseln?

I vigselrummet (ovalen) får brudparet, fotograf och 15 gäster plats. Barn hänger dock med av bara farten och räknas inte in i de 15 gästerna.

+ När får vi se bilderna

Vi delar alltid med oss av något litet ganska snart efter er vigsel. Därefter får ni se de på vårt designmöte.

+ Vi hörde att man fick en kundportal, vad är det?

En länk till er egna privat kundportal där ni hittar all info ni behöver kommer till er i mailen direkt efter bokning. Där kan ni se när vi ska mötas och vart, vem som kommer guida er på plats och efter ert designmöte har ni även ett galleri med bilder här om ni väljer att beställa dessa. Toppen va?!

+ Hur betalar vi vår serviceavgift?

Ni får en faktura i samband med er bokning. Denna finns i er kundportal samt är skickad till din mail. Företaget vi driver heter 360You AB och du får betalningsinformation tillsammans med fakturan.

+ Tips på Make-Up,Hår och Blommor

Vi har ett brett nätverk av både make-up artister, frisörer och florister om du behöver hjälp. Berätta vad du söker så hjälper vi gärna till att hitta någon som kan hjälpa dig.

+ Vad kostar det då?

Er serviceavgift är 1200 kronor och inkluderar en konsultation över telefon samt e-mail, vår tid på er dag samt ert designmöte hos er fotograf. För priser på produkter, kolla vår investeringsguide men vanliga populära kombinationer är

  1. En print och digitala filer (från 5 450 kr)
  2. En Fotobok, En print och digitala filer (från 8 150 kr)
  3. En Print, Ett Album och Högupplösta digitala filer (från 10 300 kr)

+ Jobbar ni för stadshuset

Nej. Vi har inte med Stockholm Stadshus att göra, men vi gillar de en massa och blir igenkända ofta och kan tänka oss o bli vänner med de i framtiden!

+ Hur går bokning till

Kul att du frågar! Vi hör av oss till dig efter att du skickat din förfrågan och kollar om du har lust o ha ett samtal över telefon. Då presenterar vi oss och vad vi gör och svarar på alla frågor du kan tänkas ha. När du sedan gillar oss jättemycket och vill boka så skickar vi ett bokningsförslag och ett avtal. När det är accepterat så får ni en faktura på er Serviceavgift, och vid reglering av avgiften är ert datum och tid bokat. Sen börjar det roliga. Vi har full koll på när vi ska ses och kommer att hålla kontaken med er tills det är dags. Hur ofta vi hörs innan er dag beror på hur långt i förväg vi får er bokning, men det sista ni hör av oss innan vi ses är ett sms på morgonen som påminner er om att ta med legitimation och ha skoj! Vi tror som sagt på kommunikation. Hoppas det besvarade din fråga.


Undrar du till exempel hur det är att gifta sig på en torsdag? Kika vidare!